اخبار روزفناوری

فضاپیمای SpaceX بسیار بزرگ است ناسا نگران است که بر مدار ایستگاه فضایی قمری تأثیر بگذارد

فضاپیمای SpaceX بسیار بزرگ است ناسا نگران است که بر مدار ایستگاه فضایی قمری تأثیر بگذارد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط دفتر پاسخگویی دولت (GAO) منتشر شده است، کاوشگر ماه استارشیپ اسپیس ایکس برای برنامه آرتمیس ناسا ممکن است خیلی بزرگ باشد و به راحتی بتواند به ایستگاه فضایی ماه برنامه ریزی شده آژانس فضایی متصل شود. GAO مطالعه ای در مورد محدودیت های جرم ایستگاه فضایی انجام داد و به این نتیجه رسید که دو جزء اصلی آن، یعنی پایگاه سکونت و لجستیک (HALO) و عنصر نیرو و نیروی محرکه (PPE) دارای جرم ترکیبی بزرگتر از آنها هستند. هدف. همچنین مشخص شد که PPE ممکن است نتواند به درستی وسیله نقلیه را هدایت کند در صورتی که وسایل نقلیه بزرگی مانند اسکله استارشیپ اسپیس ایکس روی آن باشد، زیرا حتی اگر PPE الزامات عملکرد تعیین شده توسط ناسا را ​​برآورده می‌کند، این وسایل نقلیه بزرگ‌تر را در نظر نمی‌گیرند.

ناسا تخمین می زند که جرم سفینه فضایی 18 برابر بیشتر از مقداری است که برای توسعه ایستگاه های فضایی Gateway قمری PPE استفاده شده است

ناسا در حال حاضر باید ایستگاه فضایی قمری خود را به نام دروازه تا سال 2027 یا قبل از اینکه ماموریت آرتمیس IV به آسمان برود پرتاب کند. آرتمیس IV قرار است دومین پرواز خدمه ماه در برنامه آرتمیس باشد و از هم اکنون، این ماموریت در سپتامبر 2028 انجام می شود. دروازه باید یک سال قبل از پرتاب آرتمیس 4 در مدار ماه باشد تا ناسا می‌تواند ایستگاه فضایی را ارزیابی کند و مطمئن شود که همه سیستم‌ها قبل از اینکه خدمه بتوانند سوار آن شوند، در وضعیت کار هستند.

طبق گزارش GAO، توانایی خط پایه فعلی ناسا برای پرتاب Gateway دسامبر 2027 است که سه ماه از برنامه زمان بندی عقب مانده است. ناسا قصد دارد در سپتامبر سال جاری هزینه و سطح اطمینان خود را برای Gateway به روز کند تا تصمیم بگیرد که آیا پرتاب Artemis IV در سپتامبر 2028 به آن اجازه می دهد تا به تمام اهداف ماموریت دست یابد یا خیر. چنین تجزیه و تحلیل قبلی در ماه مه سال گذشته انجام شد و از آن زمان، آژانس فضایی مجبور به مدیریت خطرات با سیستم‌های قابلیت سکونت و شبکه ارتباطی ایستگاه فضایی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا